THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, September 26, 2009

~DuGaaNMU MengUatKanKu~

during raya hari 2, ade dugaan yg kutempuh bersamanya..
memang mungkin ALLAH nak uji kami...
airmata mengalir tanpa dipaksa2...
namun juah di sudut hatiku..
ku masih menyayangimu...
mungkin ini dugaan yg akan mematangkan kami...
ku tabah, ku redha...
doaku buatmu YG MAHA PENGASIH...

Ya ALLAH.....
seandainya telah Engkau catakan...
dia milikku tercipta buatku...
satu kan lah hatinye dgn hatiku....
titipkan lah kebahagiaan antara kami...
agar kemesraan itu abadi...

Ya Tuhanku yg Maha Mengasihi...
seiringkan lah kami dlm melayari hidup ini....
tetapi Ya ALLAH.
seandainya telah Engkau Takdirkan
dia bukan milikku....
bawalah dia jauh dr pandanganku..luputkan lah dia dr ingatanku.....
dan peliharalah aku dr kekecewaan...

berilah aku kekuatan
untuk menolak bayanganya jauh ke dada langit...
agarku sentiasa tenang walaupun tanpa bersama dgnnya...

sesungguhnya Ya ALLAH...
Engkau Maha Mengetahui...segala yg terbaik buat hamba mu ini...

cukuplah sahaja Engkau yg menjadi pemeliharaanku...
di Dunia dan di Akhirat....
janganlah Engkau biarkan aku bersendirian di dunia ini mahupun di Akhirat....
menjerumuskan aku ke dlm lembah kemaksiatan dan kemungkaran...
maka kurniakanlah aku pasangan yg beriman...
agar dia dan aku...
membina kesejahteraan hidup...
ke jalan yg Engkau redhai....
Ya ALLAH...
berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan di akhirat....
da Ya ALLAh...
peliharalah kami dr azab api nerakamu....
amin......................

0 comments: